در سال جاری؛
تابناک- مدیرکل مخابرات استان بوشهر گفت: پروژه های بزرگی در سال جاری برنامه ریزی شده که یکی از آنها افزایش پوشش تلفن همراه با راه اندازی ۲۰ نقطه در سطح استان و توسعه تلفن ثابت به تعداد ۳۰۰۰ شماره در شهر بوشهر است.
کد خبر: ۹۶۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 17 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، علی مهرپویا بعد از ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر به مناسبت هفته ارتباطات اظهار داشت:  در طی یک سال گذشته و با وجود محدودیت های شدید ، گام های مهمی برای توسعه زیرساخت های مخابراتی برداشته شده است.

 وی افزود: تصویب اولین سند توسعه استانی سال ۱۴۰۰ برای منطقه بوشهر در اسفند ۹۹ با حضور مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران ٬ ارتقا جایگاه ارزیابی عملکردی مخابرات استان در بین ۱۰ استان برتر کشور از مهمترین کارهای انجام شده در سال گذشته بود که امیدواریم با اجرای برنامه مصوب سال ۱۴۰۰  ارتقاء کیفیت ارتباطات در منطقه را بیشتر شاهد باشیم

 مدیر مخابرات منطقه بوشهر تصریح کرد: البته با وجود فعالیت های انجام شده، در بخش هایی مانند شبکه ارتباطی تلفن ثابت همچنان  با مشکلاتی نیز همراه هستیم.

 مهرپویا ادامه داد: افزایش هزینه های توسعه به دلیل افزایش قیمت تجهیزات، افزایش هزینه های اجرایی و حقوق و دستمزد ، در کنار ثابت ماندن نرخ مکالمات تلفن ثابت طی ۱۸ سال گذشته سبب شده تا توسعه زیرساخت ها و خدمات مخابراتی با سختی های خاصی انجام شودکه در صورت عدم حمایت دولت در این زمینه قطعا ادامه این عملیات با مشکلات جدی روبرو خواهد شد و مردم وصنایع از عدم توسعه به موقع متضرر خواهند شد.

 وی ادامه داد: در کنار این مشکلات ، با چالشی به نام مطالبات مخابرات از دستگاه های دولتی و افراد حقیقی مواجه هستیم که با وجود شرایط آب و هوایی استان و نرخ بالای استهلاک تجهیزات، اجرای طرح های توسعه ای مخابراتی را دچار مشکل کرده است.

 مدیر مخابرات منطقه بوشهر عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که به بهانه این مشکلات، کاری انجام نشده و توسعه استان متوقف شده است بلکه از تمام ظرفیت ها برای رفع مشکلات موجود و ارتقاء بخشی از زیرساخت ها و زیرسیستم ها ، استفاده شده است .

  پروژه های بزرگی برای سال جاری در نظرگرفته ایم که توسعه ۸۰ کیلومتر فیبر نوری بین کنگان و عسلویه و اتصال تمام شرکتهای منطقه پارس جنوبی به ارتباطات پایدار و همچنین افزایش پوشش تلفن همراه با راه اندازی ۲۰ نقطه در سطح استان و توسعه تلفن ثابت به تعداد ۳۰۰۰ شماره در شهر بوشهر ازجمله برنامه های سال جاری می باشد.

 وی با اشاره به کارکرد اصولی مخابرات استان در طی ۱۵ ماه گذشته در دوران کرونا، یادآور شد : شیوع ویروس مرگ بار کرونا ، ضرورت داشتن بسترهای لازم برای داشتن یک دولت الکترونیک و برگزاری نشست‌ها به شکل مجازی را بیش از پیش نشان داد هر چند مخابرات منطقه بوشهر با فعالیت های جهادگونه و با وجود کمترین حمایت های مالی، زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی را برای آموزش، فضای مجازی و رسانه‌ای مهیا کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار